"Twingly statistik"

torsdag 4 oktober 2018

Djurens dag....kanelbullens dag




Det blev en senare skogspromenad idag. Här väntar vi på att ett par motionärer ska springa förbi oss så att vi kan fortsätta..Jag är stressad för de skjuter borta på skjutbanan igen



Jag kunde inte koppla av på hela rundan...




...utan ville bara komma tillbaka till bilen igen och det så fort som möjligt










Albin tittar långt efter sin ärkefiende, den trevliga lilla jack russellkillen som bor granne med oss. Begriper inte alls varför han tycker så illa om honom...









Leo försöker stirra ut matte när han vill ha mat

















Matte bakade kanelbullar eftersom det är kanelbullens dag. Hon har själv slutat äta vetebröd men firar dagen med en bulle i alla fall. Några lägger hon i frysen och resten får Robban med sig hem till Lena ...Jag och Albin fick dela på en bulle och jag lovar att jag blev minst sagt förvånad eftersom matte är så noga med vad vi stoppar i oss. Supergott var det i alla fall!





Det är även Djurens dag och det går ju att fira och uppmärksamma båda...







Djurens dag, World Animal Day,  startades 1931 av ekologer i Italien för att uppmärksamma att djurarter hotades av utrotning. Valet av datum gjordes bland annat för att det är Franciskus av Assisis helgondag och han är djurens skyddshelgonNumera firas Djurens dag för att påminna om vikten av djurens välmående och för att belysa djurens situation och det är väl viktigare än någonsin.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar