"Twingly statistik"

söndag 14 oktober 2018

Skogspromenader....fästingar....trött





Igår gick vi den vanliga skogspromenaden på förmiddagen..




Vi gick åt sidan då en kvinna kom cyklande på stigen med en siberian huskyhund som sprang bredvid henne. Jag tyckte att de kom lite väl nära matte så jag skällde ut dem...Albin tittar långt efter den fina hunden men han sa inget...




...och nu kommer en motionär igen. Vi får väl flytta på oss som vanligt














Vi ligger på rad och väntar på kvällsmat









Idag fick Albin och jag följa med Robban. Han skulle sätta upp lappar på den populära tipspromenaden som anordnas på söndagarna. Den är 2 km lång och går i varierande skogsterräng. Matte kunde tyvärr inte följa med på grund av sin jobbiga astma


Det är jättekul att gå den här rundan. Det är mycket folk och en hel del hundar och idag var det strålande fint väder, 19 grader och sol



Albin skäller ut en golden, en ras som han inte alls gillar



Det här är ett mycket fästingrikt ställe. Robban upptäckte tre krypande fästingar på mig och två på Albin. 





Det bjuds på fika vid friluftsstugan men Albin och jag fick bara vatten. Snålt tycker jag...












Sedan följde vi med Robban som hade en körning till Köping












Nu är jag mätt och trött...




Albin sitter ute på balkongen och filosoferar













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar