"Twingly statistik"

onsdag 10 oktober 2018

Födelsedag, åtta år......köttbulleträd....




Idag fyller jag åtta år, åtminstone enligt passet.













Vi firade det med att matte hade laddat flera träd med köttbullar som jag fick leta efter. Jag älskar köttbullar...











Albin fick också leta efter köttbullar men han har inte samma snits som jag har. Det tar en evig tid för honom att hitta en köttbullebit....




Undrar om det finns någon bit högre upp?














Albin ger lätt upp om han inte får tag i köttbullen på en gång så honom måste man pusha på...




...det gör inte jag. I värsta fall sliter jag bort barken för att komma åt den goda köttbullebiten. Här lämnas ingenting kvar...












Vi låter en liten dvärgpudel passera förbi





Vad är det som låter? Jo, det är hackspettar uppe i träden













Matte skulle till läkaren idag angående sitt blodtryck och sin astma och allt slem. Blodtrycket var alldeles för högt så matte var tvungen att ta medicin och måste nu ta det dagligen för koll om tre veckor. Dessutom skrev läkaren remiss till lungröntgen. 



En kort rastrunda utanför vc









Det lutar åt att kvällspromenaden blir något senare idag. Robban är på OK/Q8 och lagar Lenas dotters bil. Bilen behöver tydligen nytt avgasrör, oljebyte och diverse andra mindre justeringar..



Jag är lite trött efter dagens aktiviteter...



Albin väntar på att Robban ska komma




Iris har mest sovit och varit ovanligt lugn idag.  




...och Leo ligger på sin favoritplats. Enda gången han har rört på sig och man har märkt av honom är när han har skrikit efter mat, något han vill ha på sina bestämda tider...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar