"Twingly statistik"

torsdag 24 januari 2019

Djurkliniken....lång väntan....groggy






Idag skulle Albin vara på djurkliniken kl 10 och bara för att han måste ha en lugnande spruta så fick vi ingen frukost, alltså inte jag heller och det bara för att han inte skulle bli ledsen då han är alltid hungrig på morgnarna. Matte sa att det inte gick någon nöd på mig och att jag skulle få mat när vi kom hem igen men jag tycker i alla fall att det var orättvist. 

Jag fick följa med för att matte visste att jag skulle bli ledsen och orolig om jag fick stanna kvar hemma och det var ju snällt..


Rastrunda vid djurkliniken....





Det märkliga med Albin är att han alltid blir glad när vi kommer till djurkliniken. Han hälsar gärna på personalen och har inget emot att väga sig men så fort han kommer in på undersökningsrummet får han rena rama paniken. Veterinären kan inte ens lyssna på hjärtat utan han måste sederas direkt. Han har en knöl på bröstet som kan vara precis vad som helst. Det bestämdes att vi skulle avvakta ett tag. Om knölen växer ska den opereras bort. Matte som är optimist tror att det är en fettknöl och det får vi väl hoppas...



Han ska  också äta en ny specialkost för magproblemen eftersom han ökar i vikt alldeles för mycket av det specialfoder han äter nu.

Albin ska göra en försiktig övergång till detta foder i stället












Eftersom det var -11 grader så skulle det bli för kallt för mig i bilen så matte och jag väntade i väntrummet och nog fick vi vänta alltid. Vi kunde inte följa med in på undersökningsrummet eftersom jag vaktar Albin och samtidigt bara gör honom osäkrare. Matte har dålig erfarenhet sedan tidigare då jag har fått vara med. Det tog två timmar innan Albin var klar för hemgång. Först tog det evigheter innan han somnade av sederingen, sedan skulle klorna klippas och så skulle veterinären undersöka honom. Dessutom tog det tid för honom att vakna igen....

Jag hade i alla fall fullt sjå med att hålla koll på alla hundar som dök upp i väntrummet under tiden. Bredvid mig satt en ung welshterriertjej. Hon var ganska så busig och nyfiken av sig och ville hälsa på allt och alla. Nu fick hon inte det och absolut inte på mig men ändå höll jag koll så att inte närgångna hanhundar gick fram till henne. Då sa jag ifrån på skarpen och det respekterades. 





Dags att åka hem men först en liten rastrunda...


Matte blev 2544 kr fattigare och det är sederingen som drar iväg, 1220 kr 







Albin är fortfarande lite groggy. Han har inte ätit ännu och vill helst bara sova. Nu ligger han i soffan i alla fall efter att ha legat i sitt sovrum sedan vi kom hem....












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar