"Twingly statistik"

söndag 27 januari 2019

Rastrundor....stolpar....Albin 7 år


Robban gick morgonrundan med oss som vanligt i morse. Sedan tog han med sig Albin och åkte till ett garage som han hade lånat. Han har fixat med bilen hela dagen så matte har tagit rastrundorna med mig.



Mycket intressant.......



...men så var det problemet med att vara på fel sida av stolpen





Trots -6 grader och snö som piskade i ansiktet så blev jag tvungen att själv tänka ut hur jag skulle komma rätt. Matte är så envis...



Jag klarade dock av det ganska så snabbt. Sedan fick jag mer eller mindre dra matte uppför sluttningen



Det var ett himla liv på fåglarna där uppe




Jag gillar att doppa nosen i snön...










Robban kom hem med Albin på eftermiddagen. Han käkade här innan han åkte tillbaka till garaget...




Matte hade gjort en köttgryta idag. Jag fick faktiskt ett par köttbitar i min kvällsmat. Så gott!











Albin fyllde 7 år igår. Grattis till honom. Tyvärr blev det ingen köttbulletårta på grund av hans känsliga och risiga mage men han fick några köttbullar i alla fall och det tålde han. Han fick ett extra Dentastix också. Albin är ju inte intresserad av några leksaker eller mjukisdjur heller så det är svårt att gratta honom med presenter. 



Robban tog en långpromenad med oss efter att han och matte hade varit på Ica Maxi och handlat. Vi fick inte följa med på grund av kylan men det gjorde inget, åtminstone inte för mig.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar