"Twingly statistik"

tisdag 1 januari 2019

Överlevde nyår....Zylkene...God fortsättning....



Robban tog en riktigt lång skogspromenad med Albin och mig igår på nyårsafton innan smällandet skulle sätta igång på allvar








Lite skraj var jag ändå för jag hade hört att det smällde tidigare. Tyvärr har väl min rädsla smittat av sig på känsliga Albin för han verkade orolig också...



Jag är uppmärksam på alla ljud



...och det är Albin också. Bitvis var det riktigt isigt och halt på marken så det gäller att se upp var man går...








Eftersom jag blir så panikslagen så ville matte testa Zylkene som är ett naturligt lugnande receptfritt kosttillskott som minskar stressen. Både Albin och jag fick börja med medlet några dagar innan nyår och det hade bra effekt. Vi blev trötta och var inte alls lika rädda som tidigare så matte rekommenderar verkligen Zylkene vid stress och ångest. Finns till katt också. Djur får sällan några biverkningar men vissa har blivit lite dåliga i magen av det. Albin som har en superkänslig mage har dock inte reagerat utan har fortfarande fast och fin avföring.



Lite jobbigt var det ändå när det smällde utanför huset men nu kunde jag sitta kvar i soffan. Förr fick jag rena paniken...





 Albin blev mer orolig än vad jag blev





Jag fick en bodywrap knuten runt kroppen som gjorde så att jag somnade. Det här är en gammal bild från förra nyåret men matte glömde ta en bild på mig igår när jag hade den elastiska bindan på mig. 



Albin la sig bredvid superlugna Iris. Ingen av katterna reagerade överhuvud taget på allt oväsen...













I morse fick Robban och Albin sovmorgon så matte tog morgonrundan med mig. Robban sov över hos oss i natt för att Albin skulle slippa vara ensam i sitt sovrum och det var nog skönt för Albin för han somnade så fort de la sig efter midnatt och sov sedan djupt återstoden av natten och fram till tiotiden idag...



All snö har regnat bort




Det var så tyst och helt folktomt ute i morse och det har varit lika tyst hela dagen. Inte en smällare ännu, peppar, peppar....









God fortsättning på det nya året!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar