"Twingly statistik"

fredag 18 januari 2019

Hundrastgården....köldkramp..



Robban och matte åkte för att storhandla på Ica och Granngården. Matte skulle även skicka en försändelse på posten/Coop.  Det var mycket folk överallt så det tog sin lilla tid. Vi fick inte följa med för det skulle bli för kallt att sitta stilla i bilen under tiden. Det var -7 grader ute och hundar ska inte lämnas kvar i bilen om det överstiger -5 grader. En del hundar tål inte ens den kylan.



När de äntligen kom hem åkte Robban till hundrastgården med oss för att vi skulle få springa av oss.






Så mycket springa blev det inte även om Robban lyckades få igång Albin någon enstaka gång. Mest stod han stilla och undrade varför Robban sprang omkring och gjorde sig till...




Både Albin och jag var mest intresserade av att undersöka alla spännande dofter









Plötsligt dök tre främmande hundar med sin förare upp utanför rastgården Jag blev jättearg och talade högt och tydligt om vad jag tyckte om det. Jag skyddar ju Albin för jag vet ju hur osäker han blir när andra hundar dyker upp...




Tittar långt efter hundarna så de inte får för sig att komma in här..



Albin sa inte ett knyst utan stod bara helt stilla och kollade efter hundarna..





Strax därefter fick Albin köldkramp, något som gör riktigt ont. Vi fick åka hem så han kom in i värmen igen. Han skulle faktiskt behöva ha skor på sig men det skulle han aldrig acceptera...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar