"Twingly statistik"

torsdag 10 januari 2019

Tidig morgon.....fixa idéer




I morse kom Robban hit jättetidigt för att rasta oss. Jag ville helst fortsätta att sova vidare men det fick jag förstås inte.

Robban hade en tidig körning av en hund med kronisk sjukdom som skulle på återbesök hos veterinären. Den lilla hunden bor fyra mil bort härifrån ute på vischan och skulle vara i Eskilstuna kl 8.00 så det gällde att vara ute i god tid. Dessutom var det en tur/returresa så det tog sin lilla tid.









Robban kom tillbaka vid lunchtid för att gå en längre promenad med oss. Här står han och snackar med en hundägare som har världens sötaste och häftigaste lilla tjej. Hon är 12 år gammal men pigg som bara den och dessutom jättelydig. Tror att det är en shih tzu? Hon kan en del konster som hon visade för Robban. Den här hunden och hennes husse brukar vi träffa varenda dag. De är ute i ur och skur oavsett vädret, något som inte alla hundar tycks vara konstigt nog.









Det har bara blivit de vanliga promenaderna. Idag var det kallare ute, -7 grader men solen tittade fram ibland.











Albin har några fixa idéer för sig när det gäller maten. Ibland äter han ute i hallen och ibland i vardagsrummet och han är mycket noga med var han ska äta. Står matskålen på fel ställe så vägrar han att äta. Vet inte varför, för han vaktar aldrig sin mat och bryr sig inte ett skvatt om jag eller katterna är i närheten. Ofta ligger han och äter. 

Förstår inte vad det är för problem med att äta? Jag äter allt utan att ens titta efter i skålen vad det är för något och bryr mig inte ett dugg om var matskålen står. Matte sa just att den dagen jag inte äter så måste jag vara allvarligt sjuk och det stämmer nog.


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar