"Twingly statistik"

tisdag 25 juni 2019

Hundgodis....skylift...promenader....majs





Ute på morgonrunda vid 07.30-tiden




Min matte har aldrig något hundgodis med sig som många andra hundägare har för det har jag sett. Så trist och orättvist tycker jag. Inte undra på att jag blev förvånad då hon hade kastat ut några hundkex som jag fick leta upp i morse...




När vi kom hem stod den här stora skyliften utanför vår lägenhet...



Efter min morgonrunda skulle Albin ut. Matte hann inte mer än hem med honom förrän målaren ringde på dörren. Jag lovar att han blev ordentligt utskälld av både mig och Albin.... Nu skulle fönsterkarmarna målas utanpå huset men matte var tvungen att öppna fönstren helt, vilket hon inte klarade av så han fick komma in och göra det själv..Det är bökiga fönster som vänds ut och in och spärren som måste lossas är trög.

I morgon kommer fönsterputsaren hit och putsar alla fönster. Det ska bli så skönt att få det gjort och det är värt varenda krona säger matte...



Iris tittar fascinerat på när målaren jobbar från skyliften...




...och när han åker förbi vårt köksfönster

Under tiden fönstren skulle vara helt öppna fick Iris vara i kattburen för annars var risken stor att hon hade trillat ut så nyfiken som hon är...






Vid tiotiden tog matte och jag en långpromenad. Det var jätteskönt väder och lagom varmt...Jag fick beröm idag också för att jag går så fint bredvid elrullstolen...




Vi stannade till vid Ica för matte skulle köpa potatis...



Sedan fick Albin en ännu längre långpromenad än vad jag fick. Här kollar han på ett gäng grabbar som spelar fotboll. 




Lägret verkar bestå av barn- och ungdomar i olika åldrar. De här var lite äldre än barnen på den andra planen...




Och här har matte stannat för att byta ett par ord med Lenas äldsta dotter som de mötte...




Matte åt upp resterna från söndagens färsbiffar och sallad idag. Innan hon hann duka av bordet kom Leo som skjuten ur en kanon och käkade upp majs som matte hade lämnat kvar. Det är första gången som han har snott något från en tallrik och dessutom blev matte förvånad över att han ville ha majs. Och han vet så väl att han inte får vara på matbordet när matte äter...Det är en fräck katt det där...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar