"Twingly statistik"

torsdag 20 juni 2019

Promenader....omväxlande väder....Glad Midsommar!



Morgonrundan tog vi vid halvåttatiden. Matte gick upp redan vid sex men det tar lite tid innan hon kan gå ut..Mig gör det inget mer än att väntan på frukosten blir lång...



Albin är morgontrött så han har inget emot en sovmorgon








På förmiddagen tog vi sedan långpromenad med elrullstolen.. Matte tog mig först igen och det gick lika bra som igår...Så roligt att få beröm av matte



Albin kollar in en boxer. Han var så duktig som inte gjorde en ansats till utfall utan lugnt gick vidare...



Det är kvavt och varmt. Tur att det fläktar lite ändå. Matte åkte sakta för att det inte skulle bli för jobbigt för varken Albin eller mig..Här blev det ett stopp för matte var tvungen att plocka upp efter Albin



Vattenpaus...





Här blev det ett stopp igen för kryckhållaren lossnade så kryckan föll i marken












Vid 14-tiden öppnade himlen sig och regnet vräkte ner. En timme senare kom åskovädret med massor av blixtar så jag har legat under öppna spisen hela eftermiddagen, ja ända fram till kvällsmaten för den ville jag ju inte missa...




Ovädret hade upphört men man vet ju aldrig när det kommer tillbaka? Matte lyckades faktiskt få ut mig till närmsta gräsmatta så jag kunde kissa men jag lovar att jag snabbt var inne igen....


Här är det en till som har gömt sig men knappast för åskovädret för det brukar inte bekomma honom någonting alls. En fix idé som han har fått den senaste tiden...




...och Iris hon fortsätter med sitt ständiga vattendrickande








Vet inte när Robban är klar med körningen? Han är på väg till Örebro i alla fall. Det blir nog matte som får ta kvällsrundan också. Det blir bara en snabbrunda för mig ifall ovädret kommer tillbaka. Just nu skiner solen men det ändrar sig fort har jag märkt...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar