"Twingly statistik"

måndag 3 juni 2019

Regnskurar....Iris...nymåne


I morse kom Robban hit vid 05.30-tiden för att gå morgonrundan med oss. Efter att han hade ätit sin frukost och åkt till jobbet så gick vi och la oss igen och sov i någon timme till..


Solen sken och det var riktigt varmt fram till lunchtid..


Albin hann äta upp sin lunch ute på balkongen innan regnet plötsligt vräkte ner. Snacka om snabb väderförändring...



...regnskuren slutade lika tvärt så vi kunde ta vår nästa rastrunda. Regnskurarna har sedan kommit och gått....



Albin behövde äta lite gräs...



Undrar om han också saknar våra korvträd?









När vi sedan kom ut nästa gång så var det väldigt kvavt. Jag trodde att det skulle börja åska så jag var väldigt tveksam till om jag ville vara ute överhuvudtaget...




Albin verkar vara ganska så intresserad av blommor





Den vackra busken står vid vår husgavel...







Iris gör det inte lätt för matte precis när hon ska ut och in med elrullstolen. Hon vägrar att flytta på sig även om matte är på väg att köra på henne utan ligger eller sitter kvar mitt i vägen. Matte måste alltid handgripligen flytta på katten...





Iris är väldigt nyfiken på elrullstolen. Hade matte haft ett lock till korgen hade hon tagit med sig Iris på en åktur...









Iris älskar också att retas och framför allt mig verkar det som. Här har hon tagit min favoritplats under bordet. Jag brukar lägga mig där varje kväll när matte ska kolla på TV och Iris vet det så himla väl....






Det är nymåne och som alltid vid denna månfas så är det en bra tid att starta nya projekt och förverkliga idéer. Det är tid att genomföra förändringar som tex omställningar av kosten och göra förändringar till en bättre livsföring. Det känns som om vi fått ny energi och framåtanda. 
Som alltid vid nymåne är det vanligt att tekniska prylar kan  strula och krångla. Vanligt också med extrema väderomslag.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar