"Twingly statistik"

torsdag 13 juni 2019

Lång jobbig dag...kattkonsert...så trött




Den här dagen har varit jättejobbig för både mig och katterna så vi är dötrötta nu. Det började redan när matte och jag gick till sängs igår kväll. Precis när matte hade släckt lampan så satte helvetet igång genom ett fruktansvärt åskoväder. Jag fick förstås panik och det dröjde lång tid innan jag kunde slappna av....





Klockan 09.30 åkte vi till Västerås. Matte skulle till allergimottagningen. Katterna fick följa med i varsin transportbur för matte vågade inte ha Iris kvar hemma med tanke på att fönstren skulle vara öppna när karmarna skulle målas. Iris är alltför nyfiken, envis och sällskaplig av sig. Och så ville inte matte lämna Leo ensam hemma eftersom han är skygg mot främmande människor och skulle behöva gömma sig.

Vi hade alltså kattkonsert i baksätet hela tiden. Det är i alla fall 5 mil till Västerås så det blev lite jobbigt. Leo har röstresurser vill jag lova. Iris tystnade snart . Hon dreglade desto mer. Hon blir troligen åksjuk...


Väntar på matte utanför sjukhuset




Plötsligt hörde vi världens smäll och jag blev skiträdd. Robban som var med oss förstod inte heller vad det var som smällde men högt var det...







Matte fick ett positivt besked av läkaren på allergimottagningen efter pricktesten som hon fick göra. Hon var inte längre allergisk mot hundar, katter och hästar som hon tidigare har varit. Det kan bero på att hon nu är äldre och har utsatt sig för dessa djur under så många år, ja inte hästar men katter och framför allt hundar. Matte har ju struntat i sina pälsdjursallergier och jobbat med och har haft hundar i stort sett i hela sitt vuxna liv. 

Dessutom fick hon veta att hon inte är allergisk mot kortison men däremot överkänslig som inte är samma sak. Hon är dessutom överkänslig mot massor av olika ämnen.

Dessutom fick hon göra en spirometriundersökning som visar hur lungorna fungerar och det resultatet var väl inte så bra vad gäller astman.

Läkaren skrev ut en astmamedicin som han tyckte att matte skulle prova eftersom hon inte kan ta kortisonpreparat. Han tyckte att det var konstigt att ingen annan läkare har gjort det tidigare. 

Dessutom togs blodprov som matte får svar på senare.








Slitet däck


På hemvägen tog vi en omväg över Arboga. Robban skulle till däckverkstaden för att byta ut ett slitet framdäck. Väl där upptäcktes att det andra framdäcket också var dåligt och behövde bytas. Det slutade med att alla fyra däcken byttes...Robban måste ju ha ordentliga däck om han ska pendla de närmare sex milen till Örebro.




Både Albin, katterna och jag satt kvar i bilen när däcken byttes. Det regnade ganska så kraftigt så vi ville inte vara ute. Spännande  när bilen hissades upp....Och Leo fortsatte med sina högljudda skrik..




Albin har ju varit med om det här förr och han är alltid lika intresserad och kollar på allt som händer runt kring bilen...






Vi var inte hemma förrän vid 14.30-tiden och då var målarna kvar i lägenheten. Robban gick in med katterna och åkte med Albin och mig till hundrastgården. Skönt att få sträcka på sig ordentligt...








Nu är jag så trött så jag vägrade att gå ut på kvällsrundan. Robban fick gå med bara Albin...Robban sa att han kommer hit klockan fem i morgon bitti och går morgonrundan med oss. Bara jag tänker på det blir jag ännu tröttare. 

Han har ju fortfarande ont i halsen och känner sig risig men börjar sitt nya jobb i morgon. Mattes huskurer har nog hjälpt lite i alla fall för idag kunde han äta lite mer...







Och målarna ska komma klockan sju så det blir ingen sovmorgon. Tack vare det ständiga regnandet har målerijobbet blivit försenat och en del jobb måste de göra om. Inte så kul för dem men vädret kan man ju inte göra något åt...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar