"Twingly statistik"

lördag 29 juni 2019

Inköp...varmt....utslagen....kött...





På förmiddagen åkte vi till Eskilstuna, Varmt var det fast klockan bara var tio. Vi var först till Jula för Robban skulle köpa arbetskläder. I och för sig får han kläder av arbetsgivaren men han ville ha varselshorts och en tunn  varsel-tshirt nu i värmen. De har bra arbetskläder på Jula till bra pris. Han fick shorts, tshirt, 5-pack strumpor, lättare skor med stålhätta och skärp för under tusenlappen...









Här är vi utanför Blomsterlandet. Matte skulle köpa några växter




Jag måste väl in i bilen igen vare sig jag vill eller inte. Albin har redan hoppat in...







När vi kom hem tog Robban en runda med Albin. Jag mådde inte så bra i värmen så jag väntade tills det blev lite svalare. Vi har precis kommit in från den promenaden...




...och Albin gäspade som vanligt. Konstigt att inte hans käkar går ur led...







Utslagen...









Matte lagade porterstek idag och bjöd Robban på. I och för sig var det han som köpte det otroligt fina köttet av Anna och Daniels köttlådor häromdagen. 

Till det serverades potatis, sås, sallad, ättiksgurka och lingonsylt. Albin och jag fick smaka av köttet och det var så himla gott!






Matte har läst "Se mig falla" av Mons Kallentoft. En författare som hon gillar. Hon har läst alla hans tidigare böcker om Malin Fors men det här är en helt fristående bok som inte alls har med de böckerna att göra.. 
Boken handlar om Tim Franck, en fars desperata sökande efter sin dotter som försvann på en resa till Mallorca tre år tidigare, då 16 år gammal. Han har lovat att aldrig sluta leta. Han dras in i en värld av våld, hänsynslöshet och korruption med fara för det egna livet.. Författaren bor ju nu med sin familj på Mallorca och det märks att han väl känner till ön. Han skildrar både de bra och dåliga sidorna av Mallorca. En välskriven bok som är svår att lägga ifrån sig.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar