"Twingly statistik"

måndag 10 juni 2019

Långpromenad....jobb....utskälld...





Vi tog en långpromenad på förmiddagen idag igen. Det var riktigt skapligt väder. Robban var ledig men skulle vara i Örebro klockan 13.00. 




Inga rådjur idag heller...





Albin gillar nog att det fläktar lite skönt





Han blir lite orolig när matte åker iväg men det är ju han som drar benen efter sig. Matte stannade och väntade in oss...







Albin fick följa med Robban till Örebro. Han skulle söka ett jobb hos ett stort seriöst företag som han var intresserad av. Han fick jobbet direkt och kunde börja omedelbart men eftersom han ska jobba tisdag - torsdag på det "gamla" jobbet som han bara är timanställd på så bestämdes att han börjar på fredag morgon. Nu ska han köra långtradare igen, något han har gjort tidigare och trivs alldeles utmärkt med. Ett självständigt jobb. Det känns ju också tryggare med fast inkomst och arbetstid.



Promenad i Örebro



Ska vi verkligen fortsätta?



Ja, man blir trött när man är ute och reser. I och för sig gäspar han jämt...









Jag stannade hemma hos matte för jag gillar ju inte bilåkning direkt. Här är jag ute på balkongen och kollar om Albin möjligtvis har lämnat någon mat kvar till mig men icke...Han fick lite lunch innan de åkte iväg.









Jag blev jättearg när det ringde på dörren. Först trodde jag att det var brevbäraren men där ute stod en målare. Jag skällde och skällde så matte till slut blev tvungen att säga till mig på skarpen. Karln sa att de skulle måla fönsterkarmarna här någon dag i denna vecka. Det bestämdes att de ska göra det på torsdag då matte ska till sjukhuset och vi hundar kan vara i bilen. Matte sa att hon har två katter också, Det gör ingenting sa karln men han har inte mött nyfikna och envisa Iris som lägger sig i allting. Matte funderar på om hon ska sätta in Iris i en transportbur för annars är väl risken stor att hon kommer hem till en vit katt om Iris nu inte har trillat ut genom något av de öppna fönstren...Leo kommer att hålla sig gömd så honom lär de inte märka av...

Nu innan kvällsrundan fick Robban ta ned gardinerna i vardagsrummet. Matte ska göra rent fönsterkarmarna där i morgon. Övriga rum får hon försöka ta på onsdag...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar