"Twingly statistik"

söndag 2 juni 2019

Långpromenad...dopp...



Idag har vi haft ett underbart skönt väder. Vi tog en riktig långpromenad på vägar och platser som vi inte brukar besöka....



Först gick vi till Lenas café där matte och Robban tog en varsin fika och vi fick en skål vatten. Det är en bra bit dit så vi blev törstiga.



Även om de inte var inne på caféet lång stund så hann solen komma fram till oss men det hade inte hunnit bli så varmt ännu...



Kul att gå på nya ställen..





Vi måste planera så att matte kan komma fram med elrullstolen. Vi kan inte gå över höga trottoarkanter men här i stan har de verkligen tänkt till så det finns många passager som rullstolsbundna kan ta sig fram på...




Albin har varit på toa...



Vi gick längs Arbogaån och Albin tog sig ett dopp. Han plaskade i vattnet så jag stack därifrån...



...och hoppade upp på ett säkert ställe. Jag vill absolut inte bli blöt och vägrade att gå ner i vattnet



Här fanns flera intressanta dofter så de får vänta en stund medan jag undersöker dem



Matte ville ha en bild där vi sitter bredvid varandra. Varken Albin eller jag var speciellt intresserade....



......så jag gick därifrån medan Albin tappert satt kvar



Vi fortsatte vår promenad på en väg som vi aldrig har gått på tidigare



...och kom fram till en minnestavla




Till slut närmade vi oss centrum




Så skönt att få vila en stund. Matte skulle in på Ica och köpa frukt



Äntligen hemma. Jag har bråttom för jag är så hungrig medan Albin drar benen efter sig som vanligt.








Leo tjuvlyssnar på grannarna som är ute på balkongen intill










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar