"Twingly statistik"

fredag 7 juni 2019

Olidligt kvavt o fuktigt...åskoväder...


I morse fick vi sovmorgon för Robban började inte att jobba förrän klockan 8.00. Han var här runt halvsjutiden för att gå morgonrundan med oss och få i sig lite frukost innan han var tvungen att åka......


Det har bara blivit väldigt korta rastrundor för oss under dagen även om mina blivit längre än Albins för han pinkar ju på första bästa buske han ser medan jag måste kolla runt lite först. Ibland glömmer jag bort varför jag är ute också...




Det har varit otroligt kvavt, fuktigt och varmt så det är inget väder som passar matte precis...




Jag hade bråttom hem till kvällsmaten 





Albin har mest gått med nosen i marken. Fanns tydligen mycket att undersöka..




Han passar på att käka lite gott gräs emellanåt 





Även inne i buskagen finns spännande dofter som måste undersökas..





Albin envisas med att ligga på balkongen trots den jobbiga värmen







Han fick stundtals sällskap av Iris







Helt plötsligt bröt helvetet lös. Det blev jättemörkt ute, regnet vräkte ner och stormvindar höll på att blåsa sönder det stora parasollet och sedan kom den otäcka dundrade åskan.



Matte fick in Albin och Iris samt alla lösa prylar och jag kröp snabbt in under öppna spisen....

Hoppas nu bara att åskovädret har upphört när Robban kommer om någon timme för annars vägrar jag att gå ut på någon kvällsrunda...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar