"Twingly statistik"

söndag 7 maj 2023

Dubbla långpromenader...hundattack...taklist...

 


Och vad vill du? Albins reaktion när matte öppnar dörren till hans rum då det är dags för morgonrundan. 





Det har varit underbart skönt väder trots blåst, +15 grader och sol


Vi fick möte med en dansksvensk gårdshund. 

Matte såg på långt håll att hunden blev rädd och osäker när den fick syn på mig. Matte stannade och jag nonchalerade hunden helt, så att hon vågade fortsätta sin promenad mot oss. Ägaren berättade att hennes tik hade blivit attackerad av en stor hund för ett tag sedan och nu var den rädd för alla främmande hundar.  Till slut slappnade tiken av när den såg att jag inte brydde mig ett skvatt om henne. Hon satte sig till och med ner en bit ifrån mig medan matte pratade med ägaren. Alltså sådana här trauman kan sitta i länge och det är nog det som Albin har gått igenom i hundhägnet med tanke på hans stora osäkerhet när det gäller hundar.

När matte hade sina kurser i "Vardagslydnad med social träning", så fick jag ofta vara figurant till rädda och osäkra hundar som då kunde träna sin hundrädsla på mig. Det är viktigt att sådana hundar enbart träffar lugna stabila hundar.





Dags för lite gräs igen...



På mycket långt håll ser Albin den vackra schäfern som han hatar





Här fick vi kryssa oss fram mellan bilarna. Fotbollsmatcher på gång



Vi har gått dubbla långpromenader idag. Man måste passa på när det är skapligt väder, sa matte





Matte har också skrivit nya prislistor, som hon var bort till caféet med. Priserna på läsk, juice, kaffe, te och choklad höjs med 2 kr och milkshake med 3 kr. De är billiga ändå i jämförelse med pizzeriorna på detta. Och när det gäller "Dagens lunch" är de billigast i stan. 





Matte blev tvungen att be Robban komma hit och fästa fast taklisten som sitter ovanför fönstret och huvudändan på hennes säng i sovrummet. En bra bit hade lossnat och det hade ju inte varit så kul om listen hade ramat ner på matte när hon sov. Den är lång och inte så smal heller..







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar