"Twingly statistik"

måndag 15 maj 2023

Tidig morgonrunda...kortare rundor...regnskur

 


Morgontrötta Albin blev nog inte så glad när han blev väckt redan kl 07.00 för att ta morgonrundan tillsammans med mig.

Robban är på utbildning den här veckan också, men nu i Köping och även i Arboga. Av den anledningen kom han så tidigt för att hinna ut med oss innan han var tvungen att åka.

När matte öppnade sovrumsdörren till honom, möttes hon av en mycket stark doft av schampo efter gårdagens bad





Jag fick gå en kortare promenad på förmiddagen...


...det gick inte så fort för matte precis



Precis när vi äntligen var hemma, kom brevbäraren. Jag fick stå och vänta utanför tills hon var klar i vår trappuppgång, för matte vet att hon är rädd för hundar och tyckte att det var onödigt att skrämma henne i onödan om vi skulle mötas i trappan...Nu slapp hon ju också mitt vaktande vid brevlådan och ytterdörren...




Matte tvättade handdukarna som gick åt när vi badade igår. Hon hängde ut dem för tork på balkongen och vad hände då? Självklart kom det en regnskur någon timme senare. Så typiskt! Matte drog in torkställningen, så nu står den i vardagsrummet istället..





Vi har precis varit ute och rastat på baksidan av huset. Robban slutar kl 17.00. Han skulle åka hit direkt för att ta en lite längre promenad med Albin och mig












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar