"Twingly statistik"

lördag 6 maj 2023

Promenader...gräs...uttråkad...bilar

 


Det har varit skapligt väder, sol, +11 grader men tyvärr kalla vindar. Idag har både Albin och jag mött ett flertal hundar och vi har båda två blivit utskällda. Albin har skött sig jättebra men det var tur att matte såg den stora vackra schäfern innan han gjorde det, för hon hann få honom att sätta sig ner. Ändå stressade han upp sig när han fick syn på schäfern. Varken jag eller matte begriper varför han reagerar så argsint på just den hunden, för den passerar bara lugnt förbi utan något som helst provocerande kroppsspråk.  



Jag blev förstås utskälld av en liten vit trasselsudd och lite senare av en chihuahua...





Några fräscha grässtrån är alltid gott..

En del hundar äter gräs för att de behöver spy så att de kan rensa magen. Andra hundar äter gräs troligen för att där finns ämnen som betakaroten, klorofyll och C-vitamin och som hunden känner att den behöver. Skulle hunden äta torrt gult gräs har den förmodligen ont i halsen. 

Albin och jag äter fräscht gräs för att det är gott och det skadar ju inte att få i sig lite vitaminer och andra nyttigheter också...




Matte fick ett mobilsamtal. Albin har lärt sig att sätta sig ner så fort de stannar upp en stund...


 




Och jag sätter eller lägger mig ner när jag är uttråkad. Vi fick möte med en granne och självklart måste matte prata med henne. Damen ifråga försökte prata med mig också men jag var inte intresserad...




Robban har varit hemma idag för han skulle tapetsera klart men matte ringde till honom nu vid 16-tiden och sa att han nog skulle ta och åka till caféet och hjälpa dem, för de hade nog fullt upp.


Det har varit cruising i Arboga och nu hittade tydligen bilarna hit. Den ena fina amerikanaren efter den andra dök upp på parkeringen. Ett vårtecken i alla fall...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar