"Twingly statistik"

tisdag 25 augusti 2020

Höstdag...korta promenader....skott...




I morse var det bara 9 grader. Det kändes som en skön höstdag med frisk luft




Matte och jag har tagit flera kortare promenader idag. Robban var ledig och det var väl skönt för honom att få ett par dagars ledighet efter allt slit. Han ska jobba natt senare i veckan och det är inte något han direkt gillar men händer det inte ofta så är det okej...

Albin har alltså varit med Robban hela dagen sedan frukost..



Det var ett himla liv på några ungdomar där borta..



Matte var tvungen att stanna till vid Ica för att köpa smör till sina pajbak.. Först var hon tveksam om hon kunde gå in eller inte men det var bara några få kunder där inne i butiken...




Det har inte hänt mycket på våra promenader. Inte en enda hund har vi sett och det är bara runt skolan som det har varit  lite liv och rörelse...



Måste vi gå här?




Jag gillar inte när bilarna kommer bakifrån, framför allt inte de större lastbilarna. Fort kör de också..





Matte köpte ägg och potatis på torget. Jag slapp följa med henne dit eftersom jag var trött och ville vila...




Matte blev tvungen att ringa sin vc idag. För drygt en vecka sedan ringde hon dit och fick en läkartid nu på måndag 31/8. Idag fick hon en kallelse till läkaren men ska då vara där på tisdag. Hon behöver knappast gå till samma läkare två dagar i rad. Tydligen det blev det något fel när vc fick remissen från mattes lungläkare. Sköterskan bokade första tiden när matte pratade med henne och så har husläkaren bokat den andra. Märkligt ändå att de inte såg det på datorn. Nu ska hon dit på måndag i alla fall. 

Matte frågade vad hon ska göra eftersom man bara får ta Otrivin näsdroppar i tio dagar och sista dagen är i morgon och hon fortfarande är lika täppt och snorig. Hon ska fortsätta med dropparna tills hon kommer till läkaren, fick hon till svar....




Otrivin är effektivt och sätter verkligen fart på snorandet så matte får ideliga nysattacker under hela dagen. Nu har hon övergett pappersnäsdukarna mot toarullar i stället...












När Robban och Albin kom skulle vi ta en längre promenad. Tror ni inte att de började skjuta som attan på skjutbanan. Jag blev skitskraj. Jag sa igår att jag aldrig drar i kopplet men nu fick jag bråttom och ville bara hem. Robban tog över kopplet och jag blev tvingad att gå lugnare, inte minst för att Albin drog benen efter sig vanligt...




Albin reagerade med att ställa sig att gäspa medan jag skakade i hela kroppen...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar