"Twingly statistik"

söndag 16 augusti 2020

Korta promenader...hundglass...olidlig värme



I morse kom den vita katten sakta gåendes mot mig igen på nära håll och verkade inte ett dugg skraj..







Måste säga att ungdomarna som är här på idrottsläger sedan i torsdags är morgonpigga. Klockan är bara halvåtta och de är redan i farten..



Albins tur att gå morgonrundan



Nyfiken som han är undrade han vad det var som pågick inne i sporthallen när han hörde ljudet av ungdomar och bollar..


Matte stannade och plockade upp jackan och la den på en sten innan någon gick på eller cyklade över den. Jackan låg mitt på gångvägen och ingen annan orkade tydligen ta upp den.....







Albin hade inte minsta lust att gå ut på någon promenad vid tiotiden



....men han blev tvungen att ta en kortare runda



En stor svart blandrashund passerade förbi. Albin var duktig och kollade bara in den...



Sedan var det min tur att ta en kortis. Matte vill ju undvika i det längsta att vi ska gå på asfalt i värmen men det går inte att undvika helt. Hon ser dock till att promenaderna blir korta och sker på gammal asfalt eftersom den nylagda är ännu hetare


Vi tog en ny runda för att jag skulle få lite omväxling






Efter vår lunch fick vi en varsin hundglass med leversmak..Albin slickar så försiktigt i sig den..


Det gör inte jag. Det var inte mycket kvar av förpackningen när jag var klar






Robban kom vid 16-tiden. Han har jobbat hela helgen med stukad fot. Det blir ju en hel del spring i korridorerna så stukningen kom väl lite olägligt...Han jobbar dagspass i morgon också...



Hur som helst så tog vi en kortare promenad...Det var fortfarande varmt, 29 grader så vi gick lugnt och sakta...Den här helgen har varit olidlig med tanke på värmen...




Och Albin gäspar som vanligt...



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar