"Twingly statistik"

tisdag 4 augusti 2020

Lugn dag...promenader...kaxig




Som vanligt var det bara några fåglar som hördes ute i morse. Inte en människa syntes till...





...och matte är dunderförkyld med stans huvudvärk eller om det är allergi men mot vad i så fall? Hon har bara två tabletter kvar av antibiotikan och är inte ett dugg bättre 



....så hon har inte orkat göra mycket idag mer än köra Iris veckotvätt som nu hänger både på balkongen och i duschrummet...








Vi tog förmiddagspromenaden som vanligt. Robban jobbar kvällspass. Nu har han några jobbiga pass framför sig, kväll idag, tidig morgon i morgon, kväll på torsdag och morgon på fredag. Han hinner inte mycket mer än hem förrän det är dags att kliva upp ur sängen igen...




Albin kollar in en gråhund. Den mopsade upp sig mot oss och då svarade Albin emot. Han är kaxig när jag är med, själv ignorerade jag hunden helt..



Kollar in om det finns några rådjur ute på ängen men nej, det var faktiskt länge sedan jag såg dem...






 Matte tänker ta ut Albin på en längre promenad vid 18-tiden och han verkar ju inte ha någon brådska precis...

...och därefter blir det min tur. Tack o lov behöver jag inte gå lika långt som Albin gör












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar