"Twingly statistik"

söndag 2 augusti 2020

Iris o vatten...fixa idéer




Ute på morgonrunda. Det var så tyst, inte en människa eller hund syntes till




Väntar medan matte plockar upp efter mig..kollar på en fågel som vankar av och an och tydligen inte vet vart han vill...





Iris och hennes vattendrickande verkar helt sjukt men hon har varit hos veterinären och det finns inget fel på henne. I morse slog hon väl alla rekord. Det måste sitta i huvudet på henne precis som att hon inte vill kissa i kattlådan trots att matte har provat med alla sorters kattsand som man kan tänka sig och att lådan alltid är ren..Nej, hon ska pinka på sina handdukar i sin speciella lilla biabädd...


Först stod hon och drack ur den stora vattenskålen och det bra länge. Hon doppar tassarna också i den...



....sedan gick hon över till den lilla vattenskålen som jag  använder. Leo dricker ur den också men det ser man inte så ofta precis


Därefter hoppade hon upp på diskbänken och drack lite ur vattenkaraffen som står där....



...men det var inte nog med det. När matte bytte vatten i Albins skål som står på balkongen var hon snabbt dit också





...och så avslutade hon rundan med att dricka lite ur Albins skål i hans sovrum. Man kan tro att hon kissar mycket men det gör hon inte






Vi tog långpromenaden strax efter tio. Robban jobbar kvällspass idag




Albin drar benen efter sig som han gör ibland






Matte tog ut Albin på en promenad vid 15-tiden. Det är kvavt ute och de har lovat regn till kvällen




De hade inte kommit så långt då han tyckte att han behövde vila...





Matte blir "galen" på mig för jag stannar alltid innanför porten för att se om jag vill gå ut eller inte. Det får inte regna och inte heller vara för varmt...och Albin är inte ett dugg bättre för han stannar alltid på tröskeln vid ytterdörren innan han går in för att se om det finns några flugor eller andra insekter som flyger runt och surrar....Mycket irriterande i längden med dessa fixa idéer, säger matte...


Jag är inte så bekväm med att gå den här promenaden för det känns som åska i luften





....och här har jag aldrig gått tidigare men jag vill bara hem











Jag väntar på kvällsrundan men jag går bara ut till gräsmattan och kissar...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar