"Twingly statistik"

torsdag 6 augusti 2020

Katter...promenader...matlådor...





Och vart ska den vita katten nu månntro?



Han är säkert ute på ny jakt. Han är lik Leo även om Leo har längre päls. De går med lika bestämda steg också..


Vilket liv det var på fåglarna idag då...






Man kan tycka vad man vill om Iris men hon är renlig i alla fall. Först dricker hon lite ur skålen, därefter doppar hon ner tassarna och slickar av dem. Hon putsar o putsar och det gör hon även på Leo så fort hon kommer åt. Han skulle aldrig göra detsamma på henne...I stället kan hon få en snyting från honom som tack..



Perfekt liggplats ute på balkongen...



Stör mig inte! Leo blir till och med sur om matte vill lägga sig och vila en stund i sin egen säng trots att han kan ligga bredvid henne...







Här ligger jag och väntar på Robban och Albin. Vi ska ut på långpromenaden innan han måste åka till jobbet. Robban var tvungen att åka hem för robotgräsklipparen hade fastnat någonstans. Han får meddelande på mobilen om det blir något strul med gräsklipparen och det är väl bra... 




Vi kom iväg. En hundägare kommer med två hundar, en golden och en rottweiler så Robban stannade på avstånd med Albin tills de hade passerat




Jag kollade också intresserat efter dem för jag har inte sett dem tidigare




Och här har de klottrat på gångvägen också. Säkert samma som har gjort det på sporthallen




Innan vi gick hem stannade vi till vid Ica. Robban gick in och köpte pasta till fler matlådor..Nu äter han inte bara pasta även om han gillar det jättemycket. Idag fick han med sig kyckling, ris o sås och eftersom han jobbar tidigt i morgon fick han även med sig morgondagens matlåda som innehåller pasta och köttbullar....




Skönt med en vilopaus...








Matte gör som igår och tar ut oss på en längre promenad vid 18-tiden. Först får Albin gå och sedan är det min tur......

Albin har som vanligt varit ute på balkongen hela dagen, utom när han har varit ute på promenad eller rastrunda förstås...Jag håller mig hellre inomhus..











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar