"Twingly statistik"

fredag 21 augusti 2020

Lugn dag...filosoferar....fjäril...





Idag har det varit en lugn dag som började med en tidig morgonrunda..Det har för övrigt varit riktigt skönt väder ute hela dagen men de har lovat regn till kvällen och åska i natt och blir det så lär jag inte kunna sova...Hoppas att de har fel..



Matte tog ut Albin vid åttatiden igen...



Han kände nog att jag hade kissat där..









Albin ute på långpromenad vid 11-snåret...




Han reagerar på precis alla ljud...



Och sedan blev det min tur att gå ut på en längre promenad. Där borta gå den vita storpudeln som brukar skälla ut mig men nu är de på långt avstånd..




Det prasslar mysko i skogsdungen...






Matte har suttit och snorat och snörvlat och pimplat olika örtteer samt honungs/ingefärate hela dagen, ja även på promenaderna måste hon ha en bunt näsdukar med sig, ändå blir hon helt täppt emellanåt...








Undrar om de här två sitter och kollar om Robban kommer?








Robban kom vid 17-tiden då han blev kvar på jobbet lite längre idag. Många nya svårt sjuka patienter, många provtagningar osv. All personal och alla patienter på avdelningen har fått ta nya coronatester







Det sticks troligen i trampdynan i det vassa gräset men han få skylla sig själv för han gick självmant ut dit.....Det gör inte jag...




Hur länge ska jag behöva vänta på Albin?




...medan han står och filosoferar. Undrar vad han tänker på egentligen? 








När matte och jag var ute igår flög en fjäril runt oss jättelänge. Den följde med oss en bit på vägen. Idag kom plötsligt en likadan fjäril in i sovrummet och cirkulerade runt där en lång stund. Sedan flög den rakt genom vardagsrummet och ut på balkongen med båda katterna efter sig. Det såg lite lustigt ut faktiskt. Att Iris sprang efter kan jag förstå men Leo brukar vara för lat för det, åtminstone dagtid...Fjärilen såg ut som den på bilden och det är en tistelfjäril men det kan ju ha varit någon liknande också..Undrar vad den hade för budskap?






Jag kan inte begripa hur Albin lyckas peta undan de rårivna morötterna när han har ätit upp alla annan mat? Självklart åt jag upp dem. Det är faktiskt gott och är kastas ingenting...















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar