"Twingly statistik"

onsdag 5 augusti 2020

Promenader och matlagning/städning....pollen..





Kyliga vindar och bara 14 grader i morse. Här står jag och kollar på en åkgräsklippare. Tycker killen kör ovanligt fort med den...



...och så käkade jag lite gott gräs



...sedan var det dags för matte att ta ut Albin. Han var lite trött när matte väckte honom vid åttasnåret men piggnade till så fort han kom ut...



Självklart var han tvungen att käka gräs precis där jag hade varit ...








När matte var klar med alla morgonsysslor, käkat frukost och dessutom rengjort spisfläkten var det dags för Albin att få gå ut på sin långpromenad....



Huvudet går som en propeller på honom, allt ska han kolla in



...högt som lågt, allt ska undersökas




Här är några av hans favoritbuskar...



Han kollar in några högljudda grabbar. De har han lite svårt för..



Sedan var det min tur att gå en längre promenad men som är något kortare än Albins



Jaha, nu kommer den ilskna dvärgschnauzern. Han blir jättearg så fort han ser mig men jag har aldrig gjort honom något..







Trots att Albin var ute på en långpromenad där han både fick springa och lukta och nosa på allt han ville så såg det ut så här när matte och jag kom hem och det var inte bara mattes säng som han hade rivit upp utan han hade flyttat på både möbler och matta i vardagsrummet. Det här har han börjat med den senaste tiden. Tidigare har han inte rört en pryl...








Matte har fixat i ordning ett gäng matlådor till Robban och hon har inte hunnit med så mycket mer, förutom våra promenader och att städa, inte minst efter Albin. 






Luftrenaren som matte har i sovrummet varnade idag för hög allergirisk och det är väl av gråbo och gräspollen och som matte mår så stämmer det nog...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar