"Twingly statistik"

måndag 10 augusti 2020

Klotter...utskälld...pollen...





Det doftar gott från köket i skolan. Undrar vad de får för mat på äldreboendena idag?




Försöker sprätta men det funkar inte så bra...




Nu målar kommunen om väggen på sporthallen igen. Klottersanerare från Stockholm var här i förra veckan och tog bort allt klotter men det kommer nytt i alla fall. Man ser på stilen att det är samma klottrare som har varit i farten igen...så onödigt och kostsamt för skattebetalarna..




Matte är ute med Albin. Han är inte van att vara ute före åtta på morgnarna.  När Robban kommer hit och går ut med honom så får Albin sovmorgon men det blir det inte när matte själv tar morgonrundan...



Bäst att kolla morgonnyheterna...







Efter frukosten fick jag följa med matte till Coop. Hon var tvungen att köpa en färdig postförpackning till böcker som hon har sålt...




När vi kom hem hade Albin slitit upp sängkläderna i mattes säng igen men han såg så oskyldig ut där han låg ute på balkongen



Matte tog ut honom på en långpromenad




....och som vanligt måste alla spännande dofter undersökas





Under dagen hände inte mycket för matte var så snorig och hade stans huvudvärk. Genom 1177 kunde hon skriva ett meddelande till sin lungläkare och hon fick svar från mottagningen att det hade vidarebefordrats till läkaren. Vi får se vad hon har att säga om mattes misstankar angående den ena astmamedicinen...






Jo, jag skällde ut brevbäraren och det riktigt ordentligt. Jag låg och sov när det ringde på dörren och jag blev inte glad över att bli väckt på det viset. Matte hade köpt några kosttillskott som inte kunde lämnas i brevinkastet. Jag kan säga att matte inte blev glad över mitt beteende...









När Robban kom vid 16-tiden efter jobbet gick vi ut på en längre promenad




Matte är inne på Coop och skickar iväg bokpaketet och vi väntar utanför i skuggan...



Vi tog en annan väg idag och det är alltid kul att upptäcka nya platser och dofter



Här sitter vi och väntar medan matte och Robban håller koll på tre invandrarungar som jagar den vita katten. Tur att katten hann undan...Det är mycket misshandel av djur nu för tiden tyvärr, ofta av människor som levt upp i en helt annan kultur och som anser att hundar och katter är orena djur..fy sjutton!



Det var faktiskt riktigt varmt ute så det blev flera vilopauser..





Matte tror att jag också är känslig för pollen för så fort jag kommer ut börjar jag nysa och idag när vi gick förbi en trädgård där de klippte gräset fick jag riktiga nysattacker..




Jobbigt med värmen. Det är 25 grader, solen gassar inte längre och det fläktar skönt, men vi hundar tål inte värmen så bra..












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar