"Twingly statistik"

söndag 9 augusti 2020

Uppvaktning...varmt...bygge...





I morse blev jag uppvaktad av en större blandrashund som jag aldrig har sett förr. Det hade han inte mycket för. Jag blev jättearg då jag inte vill ha någon intimare kontakt med främmande hanhundar...Han blev nog lite besviken...😊







Matte hade lovat Robban att hon skulle bjuda honom på chili con carne till middag. Hon upptäckte att hon inte hade några vita bönor kvar hemma så jag fick följa med till Ica. Det är inte många kunder där en söndag morgon och idag var det bara två kunder till i butiken. Matte visste ju precis var bönorna brukar stå men nu hade de flyttat runt på varorna så det tog en stund innan hon hittade dem...Matte gillar inte när butiker ändrar i sina hyllor..








Vid 14-tiden tog vi en promenad...




Matte ville ner till hamnen men hon insåg att jag inte orkade det i värmen, även om det fläktade skönt så var det lite väl varmt för mig




Fick sätta mig i skuggan och vila en stund




Äntligen närmar vi oss hemmet








Albin har varit hemma hos Robban som har snickrat hela dagen. De kom till hit lite försenade till middagen. Robban hinner inte ta några bilder för han sliter så med bygget för att hinna bli klar med det snart...I morse öppnade han en förpackning med 250 skruvar och de gick åt idag

Nu börjar han jobba tidigt i morgon bitti och de närmaste åtta dagarna jobbar han tuffa pass i ett sträck med en ledig dag och det är på fredag...







Och mattes hälsotillstånd är detsamma som det har varit de senaste tre veckorna...Hon är faktiskt orolig för att det är den ena av astmamedicinerna hon inte tål men vågar inte sluta med den eftersom de två läkemedlen tillsammans funkar så bra mot andningsbesvären...Lungläkaren ska ringa någon gång i september. Får se vad hon har att säga om mattes misstankar...Matte tänker skicka iväg ett mail till läkaren i alla fall och berätta om besvären och så får vi hoppas att matte får svar snart...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar