"Twingly statistik"

torsdag 27 augusti 2020

Mopeder....långpromenad...vilt....





En moped med två grabbar kom med full fart på vägen och jag tror inte att de såg att en polisbil tog upp jakten efter dem. De körde alldeles för fort så jag undrar vad de sa när polisen stoppade dem...

Då kom jag och tänka på att när vi var i Arboga häromdagen så körde Robban i 55 km på 50-väg genom ett industriområde och vi blir omkörda av en moped som sedan försvann i fjärran. Snacka om att den måste ha varit ordentligt trimmad...

För övrigt gillar jag inte alls mopeder för de låter så hemskt när de kommer farande..I den här stan finns det många ...








 Väntar på att matte ska plocka upp efter mig..Vi är på väg till apoteket..






Efter en sömnlös natt och en jättejobbig morgon gick matte in på apoteket för att höra om de hade något förslag på fungerande antihistamintabletter, eftersom Otrivin Menthol näsdroppar inte lindrar tillräckligt eller inte alls egentligen för matte blir bara sämre...Farmaceuten tyckte att matte skulle pröva dessa tabletter



Jag höll nästan på att somna medan jag väntade på matte...




Därefter fortsatte vi promenaden till Schenkers utlämningsställe på andra sidan stan. Matte brukar annars ta Albin med sig på denna promenad men nu tyckte hon att det var min tur...


Väntar medan matte är inne och hämtar ut sitt paket...



Matte lät mig nosa hur mycket jag ville för det är så spännande med alla nya dofter



Det verkar passera ganska så mycket vilt här så ibland blev jag som eld och lågor...




Det är en ganska så dryg långsträckt uppförsbacke som vi måste gå på hemvägen



Vi gick förbi kyrkogården också...




Promenaden tog 1,5 timme. Så lång tid tar det aldrig när Albin följer med men så bryr han sig inte om viltvittringar heller...








Albin har som vanligt tillbringat stor del av dagen på balkongen, ja all tid då han inte har varit ute förstås...






När Robban kom vid 16-tiden gick vi ut på en längre promenad i det sköna vädret innan han åkte hem. Han och Lena är på Ica Maxi nu...



Vi hittade flera intressanta dofter här också...




Albin reagerade snabbt när han hörde en hund ilsket skälla. Jag bryr mig inte om sånt.....



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar