"Twingly statistik"

torsdag 25 augusti 2022

Ny promenadväg....varm asfalt...valpar

 


Matte tog en ny promenadväg idag för att slippa alla hinder, så Albin fick sin långpromenad...De behövde bara passera över en fyllning med en massa vassa stenar men det räckte ju...Är oturen framme blir det punka...



Vad ska vi göra här? Han fick följa med till sopcontainrarna för matte ville slänga en större kartong...


Han fick sätta sig ned vid möte av en större blandras och det funkade bra....



Han hittade några fräscha grässtrån


Matte gillade dock inte att Albin var tvungen att gå bland bilar och på asfalt som fort blir het i värmen. Nu hade det inte hunnit bli så varmt ännu men nästa längre promenad får ske i kväll...






Jag fick gå samma sträcka som Albin hade gjort



En glad valp av rasen Cavalier King Charles spaniel ville fram till mig. Visst var den söt men jag gillar inte busiga valpar så jag är glad att hundägaren inte släppte fram den..I och för sig sa matte att jag är lite tjurig av mig när det gäller närgångna och lekfulla valpar...Jag har aldrig gillat lek och bus utan är snarare lite av en polis när jag ser att det pågår...Det kan Iris intyga för jag avbröt alltid om hon och Leo busade med varandra...




Stackars Albin! Han vill ju så gärna ligga ute på balkongen men idag var det ett himla liv på baksidan. Skolelever som skriker och gapar och pensionärer som ska överrösta både dem och sig själva...




Iris har inga problem med oljudet. Matte tycker att det är bra att hon får lite frisk luft i sig...





Inte förrän framåt kl 16.30 blev det tyst, så att han kunde gå ut på balkongen och sedan få sin kvällsmat där...














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar