"Twingly statistik"

söndag 28 augusti 2022

Regnet det bara öser ner...

 


Påklädd för morgonrundan. Matte sa att regnet öste ner, så jag fick ha täcket på mig. Hon vet att jag avskyr att bli blöt och inte gärna vill gå ut då...



Och nog regnade det alltid. Usch vad jag avskyr detta väder...Jag fick sicksacka mellan vattenpölarna för att inte bli blöt om tassarna, vilket är något jag hatar.. 



Albin som totalvägrar att ha täcke på sig var helt genomblöt när han kom hem...





Albin har tillbringat stor del av dagen i mattes säng och i sällskap av Iris



...så jag har haft soffan för mig själv






Albin kom inte ut på långpromenaden förrän vid 14.30-tiden. Matte trodde att regnet hade avtagit, men ack så hon bedrog sig. De hade bara kommit en kort bit på väg, då det fullkomligt vräkte ner igen....

Han fick sin långpromenad ändå och brydde sig inte ett dyft om att regnet öste ner. Så länge det inte blåser hårt så bryr han sig inte och bråttom har han inte heller. Här har han hittat några nya fräscha grässtrån. 





Jag tyckte inte att det var det minsta kul att behöva gå ut igen. Matte drog iväg på en långpromenad med mig också..Det blev inte många bilder av förklarliga skäl. Matte var helt blöt och stelfrusen om händerna...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar