"Twingly statistik"

fredag 5 augusti 2022

Promenader....briard...trist dag....



Fotbollsplanerna blev klippta av den stora åkgräsklipparen i morse...



Jag blev utskälld av den stora svarta lurviga hunden som är nyinflyttad i området. Matte såg nu att det är en briard, en ras som har ett starkt revirintresse. För att underlätta för hundägaren, som även hade två små barn med sig tog matte en omväg, vilket ledde till att jag fick gå flera kvarter längre än vad jag brukar göra och det var ju inte vad jag ville precis.

Briard





När vi till slut kom fram till den här korsningen, såg vi Robbans bil. Han och Lena var på väg till caféet.





Albin var lika intresserad som vanligt av att gå ut på sin runda...


Albin har fått koll på någonting....



En vacker katt ligger helt stilla på gångvägen. Matte trodde först att den var död men det var den inte, tack o lov. Den behagade dock inte flytta på sig och var inte ett dugg rädd för Albin. Nu bryr inte han sig om katter, men ändå...





Matte skrev ut nya "a la carte"-menyer på förmiddagen, både på svenska och engelska. Det har ju tillkommit lite nya rätter sedan menyerna skrevs ut. Det har dykt upp flera utländska turister de senaste dagarna....Matte lämnade in menyerna på caféet innan jag fick ta min långpromenad, för ovanlighetens skull innan Albin skulle ut





Jag fick möte med en så kallad "kamphund". Den skötte sig utmärkt men jag såg nog att han fick godis. Det får aldrig jag, så orättvist!


Kollar in en självåkande maskin på fotbollsplanen men det är ingen robotgräsklippare...


...utan vi såg nu att den målar linjerna på gräsplanen. Behändigt!




Dagens ranson av gott gräs


Vi hade tur med vädret för senare kom regnet igen. Det var något kvavt  och man kände att regnet hängde i luften, så regnet var ju väntat...





Matte var tvungen att lägga sig och vila när vi var klara med våra promenader.



Hon har feber och jätteont i halsen och har stora svårigheter med att svälja. Vänster halsmandel är svullen. Hon brukar aldrig vare sig ha feber eller halsont men varför skulle hon klara sig nu?

Hon blev tvungen att ringa till Robban och be honom rasta oss, så vi har nyligen kommit in från en kortare promenad.

Matte bad honom att ta med sig något lättuggat som hon kunde äta. Han hade med sig rostbiff, sallad, tomater, gurka och rödlök. Han visste att hon inte ville ha någon potatissallad. Matte fick i sig lite efter många om och men. Hon har några skivor rostbiff kvar tills i morgon. Rödlöken som hon annars gillar funkade inte alls.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar