"Twingly statistik"

fredag 12 augusti 2022

Tidig långpromenad....varmt...tovor....

 



I morse tog vi långpromenaden tidigt, eftersom det skulle bli riktigt varmt under dagen



En liten vit dvärghund hade högljudda åsikter om mig...



Vi fick gå genom halva stan för att ta oss hem, inte alls kul





Fler hundägare måste ha tänkt som matte, för det dök upp den ena hunden efter den andra...



På långt håll hörs en hund skälla....



Det var riktigt skönt väder i morse. Albin lyckades gå runt hela sträckan utan att lägga sig ner.....




Kl 08.30 hade matte tagit en varsin långpromenad med oss. Då kom Robban. Han skulle hjälpa till med att klippa bort tovor på Iris. Matte håller i katten och Robban klipper. Iris är inte det minsta samarbetsvillig då det gäller pälsvård...Hon har ett par tovor kvar och de ska bort i morgon. Pälsen tovar sig lätt i värmen...
 








Vi har varit helt utslagna under dagen. Det fläktar dock skönt från golvfläkten



Till och med Albin tycker att det är för varmt ute på balkongen



Iris håller koll på Albin som ligger nedanför fåtöljen





Albin fick bara en mycket kort promenad på eftermiddagen



...eftersom matte förstod att den skulle se ut så här



Jag fick gå en något längre promenad än vad Albin gjorde


Ungdomar från Sollentuna handbollsklubb är här på träningsläger över helgen. Med ledarna ska det vara drygt 100 personer. Vi såg att de var uppdelade i tre grupper. De hade gymnastiska övningar på gräsmattan innan de gick in i sporthallen. 





Nu lägger jag mig på stenplattorna och ligger här tills jag måste gå ut igen....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar