"Twingly statistik"

onsdag 31 augusti 2022

Promenader...hundbil....hundmöten


Är ute på morgonrundan med matte men självklart stod det en lastbil i vägen på gångbanan, så vi fick vända om och ta en annan väg. Undrar när de blir klara med alla markarbeten egentligen?


Vi fick möte med en mamma och hennes lilla son, som troligen var på väg till förskolan. När pojken fick syn på oss ropade han: "Titta mamma, en hundbil". Han var mycket intresserad av mattes elrullstol och av mig som trippade bredvid....






Det är många hundar ute vissa morgnar och i morse var det en sådan morgon. Albin skötte sig utmärkt bra men så var det mest mindre hundar de mötte...



Här pinkade en hund alldeles nyss, så det måste ju kollas noga förstås



Han fick en längre promenad redan på morgonen, eftersom matte skulle fortsätta att städa och inte visste hur hon skulle må efter det?






Matte håller ju på med storstädning men tar bara ett rum i taget. Idag blev det rummet som Albin sover i på nätterna...Fönstren hoppar hon över. De lejer hon bort för att de är stora, otympliga och svåra att öppna och hantera. Hon tänkte beställa fönsterputsning i oktober.








Han spanar in en dvärgschnauzer. Den brukar inte gilla andra hundar och den äldre hundägaren har vissa svårigheter med att hålla sin hund, men nu var den på tillräckligt långt avstånd från Albin...



För övrigt blev det ett stopp vid varje lyktstolpe som vanligt



Albin och matte hamnade mitt i en skolklass löpträning/tävling och alldeles innan målet, så de stannade och väntade tills eleverna hade sprungit förbi dem....





Jag har hittat en mycket spännande doft. Jag hade faktiskt lite svårt att slita mig därifrån


Vi mötte den svarta blandisen som morrade hotfullt mot mig igår. Då var det hundens husse som var ute med den. Idag var det hans matte och då uppförde hunden sig mycket bättre. Hunden fick sätta sig ner, kvinnan pratade lugnt med sin hund tills jag hade passerat förbi, precis som matte har gjort med Albin vid varje hundmöte, där hon visste att han skulle reagera. Nu sätter han sig självmant de gånger det blir möte på en gångväg. 




Undrar om Iris har tänkt skriva något på datorn?







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar