"Twingly statistik"

torsdag 15 december 2022

-14...köldkramp...fastnade...

 


-14 grader idag, så då åkte täcket på igen...Till och med jag fick köldkramp i ena framtassen i morse...





Stackars Albin hade stora svårigheter med att göra sina toabestyr. Han får kramp så fort han hoppar ner i djupa snön...


Matte sa till honom att han kunde sätta sig på den upplogade gångvägen men det ville han inte. Han är noga i vanliga fall, så det blir extra jobbigt för honom nu...





Det blev alltså inga långa promenader för Albin idag...



Som vanligt var det ett herrans liv vid skolan...Och apropå skolan, så tycker matte att det är för sorgligt att se att ett flertal barn är så otroligt dåligt klädda. Hon har reagerat på det tidigare men nu i kylan märks det ännu tydligare...


Idag har de sandat på de flesta gångvägarna, men det är otroligt halt på andra ställen





Väntar medan matte plockar upp efter mig. Jag har då inga svårigheter med att gå i snön, även om jag skulle kunna sätta mig mitt på vägen. Jag skäms aldrig...


Här har jag fått upp vittring på något vilt....Så spännande...



Och så hände det som inte fick hända. Matte fastnade vid övergångsstället. Det gick varken att backa eller åka framåt och vi stod halvvägs ute i körbanan. Mycket trafik och bilarna kunde inte mötas utan fick växelvis köra förbi, eftersom vi stod fast där vi stod. Matte försökte och försökte och försökte men elrullstolen rubbade sig inte ur fläcken. Hon provade med att sparka bort snön vid hjulen men icke...När hon till slut tänkte ringa till Robban, så stannade en bussig hantverkare och puttade på, så att vi kunde ta oss över vägen. Hans stora skåpbil hindrade all trafik att komma förbi under tiden..Ingen av alla andra bilister gjorde en ansats till att vilja hjälpa till...

Sedan fick vi ta en omväg runt halva stan för att ta oss hem. Och jag lovar att vi fick kryssa mellan bilisterna på hala gator...Jag tyckte att det var obehagligt med att ha bilarna så tätt intill mig och jag trodde aldrig att vi skulle komma hem någon gång....





Matte hämtade "Dagens" från caféet. Robban hade tillagat chili con carne från grunden. Den var väldigt smakrik och god, tyckte matte och det tyckte tydligen övriga matgäster också...Han hade gjort en ännu starkare variant till dem som ville ha det, men den skippade matte...



Lena hade bakat en mjuk pepparkaka, som hon också fick med sig hem...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar