"Twingly statistik"

tisdag 6 december 2022

Bilresa...snö....trött

 


Vi brukar ta morgonrundan strax efter åtta och det för att slippa all biltrafik med elever som släpps av vid skolan. Nu var vi tvungna att gå före åtta för matte skulle till ögonläkaren i Stockholm och det såg ut som rena E4:an runt skolan. Snacka om många bilar. Vi kunde knappt ta oss förbi...





Det ena ögat hade blivit bättre och det andra sämre, vad gäller gråstarren. Matte får själv bestämma om hon vill operera gråstarren eller inte. Hon avvaktar. Däremot hade hon förkalkningar på höger ögas hornhinna. Läkaren försökte få bort en del med tops. Hon ville ge bedövning men matte tackade nej, eftersom hon är allergisk och inte ville ta någon risk. Läkaren skrev en remiss till Sophiahemmet. Troligen måste hornhinnan skrapas. För övrigt var allt bra, både vad gäller trycket och gula fläcken och det var ju skönt.





Därefter åkte vi till Skogskyrkogården. Det var betydligt mer snö där än hemma hos oss, för här finns i stort sett ingenting kvar. Jag gillar att åka till kyrkogården, för där får jag alltid upp en massa intressanta spår efter vilda djur och så även idag..


Snön var så frusen och hård så det gick inte att få bort den från graven. Matte fick luta kransen som hon hade med sig mot gravstenen.


Robban tog en promenad med oss, för att vi skulle få sträcka på benen ordentligt...


Matte hade förstås med sig mat och vatten till oss






När vi så småningom var hemma igen, tog matte en längre promenad med Albin. Jag ville inte gå ut för jag var trött, så jag la mig att vila istället...

-7 grader, men det kändes faktiskt kallare än så, tyckte matte...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar