"Twingly statistik"

torsdag 1 december 2022

Nio år hos matte.....julkalendrar

 



Idag för nio år sedan landade jag på Arlanda, kraftigt försenad efter en turbulent flygfärd i värsta snöovädret.


Arlanda 1 december 2013



Vi kom hem vid midnatt och efter ett mål mat la jag mig på soffan och somnade direkt. Jag kände mig hemma och bodde in mig direkt. Jag har aldrig ställt till några problem för matte, förutom att jag får panik av åska, skott, smällare och fyrverkerier.


De två nyfikna katterna Iris och Leo brydde jag mig inte ett dyft om



Matte säger att hon föll för mig bland alla hundar på Hundhjälpens hemsida för att jag hade så kloka och uttrycksfulla ögon...Jag är mycket glad och tacksam över att matte hittade mig och hon tycker att hon hade stor tur när hon fann mig..Matte säger att jag nog är den klokaste och mest begåvade hunden hon någonsin har haft, även om hon har haft flera kloka o smarta hundar...

Så här stod det om mig på Hundhjälpens hemsida, när de sökte någon som ville adoptera mig.





Albin 2015

Albin kom till matte 1,5 år senare. Han var jätterädd och mycket osäker, så jag har varit och är fortfarande ett stort stöd för honom.




I kväll ska vi få öppna första luckan i våra julkalendrar. Så spännande!


Och det ska bli mycket intressant att se om Iris vill ha sitt godis













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar