"Twingly statistik"

fredag 9 december 2022

Snö....promenader....vatten...

 

 Så snopen jag blev när jag såg all snö i morse. Igår var det ju barmark....Så kul tycker jag men det gör inte matte


Det var inte helt lätt för matte att ta sig fram överallt. Det dröjde innan plogbilarna kom...


Här var det en mycket intressant doft på busken...


Knöligt och guppigt värre var det nerför backen...



Vi kom ut på långpromenaden lite senare än vanligt, för matte hade tvättstugan. Jag behövde inte ha täcket på mig för det hade blivit lite mildare, "bara" -5 grader.


Ett enda hundmöte fick jag och det var med den lilla sheltien. För en gångs skull var den tyst också..




Idag har Albin och jag gått samma långpromenad. I vanliga fall tar den promenaden betydligt längre tid för Albin, men nu när det är snö ute så tar den mycket längre tid för mig, trots Albins enstaka stopp vid någon lyktstolpe. Jag får upp så många spännande spår och vittringar, vilket matte inte tycker är så himla kul alla gånger...


Lite läskigt var det för Albin när de hamnade bland ett par grabbar som kastade en frisbee mellan sig...



Äldre elever gasade på och sladdade runt med sina A-traktorer på vägen. Kul hade de säkert men det tyckte inte Albin...Förarna tog i alla fall hänsyn och släppte fram matte och Albin som blev lite osäker om han kunde gå eller inte..






Matte hade ju tvättstugan. Hon körde två maskiner med soffskydd och handdukar. När hon kom ner för att tömma maskinerna, så var det vatten över hela golvet. Det tog "evigheter" innan hon hade torkat upp allt och hon vet inte från vilken av maskinerna vattnet kom. Det märkliga var att hon tvekade om hon skulle tvätta idag med tanke på fullmånen? Hon kände starkt på sig att något skulle strula. Matte säger alltid att man ska lita till sin intuition men nu gjorde hon inte det själv och det fick hon ju lida för....Matte kunde ju knappt röra sig innan och inte blev det bättre av moppandet precis...








Nu har Iris hittat ett glas vatten igen. Hon måste alltså kunna lukta till sig vatten, för hon är aldrig på diskbänken numera, inte sedan matte skaffade en vattenreningskanna med lock på. Tidigare hade matte en vanlig karaff med vatten ståendes på diskbänken. Då var Iris ständigt där och drack. Det räcker inte med att vi har tre vattenskålar på golvet som hon också dricker ur. Matte kan inte ställa ifrån sig ett glas någonstans förrän Iris är där...Förr trodde matte att hon var sjuk men prover har aldrig visat något hälsoproblem utan snarare tvärtom...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar