"Twingly statistik"

tisdag 16 september 2014

Ilskna hundar......ny promenadväg....



I morse när vi var å väg hem igen efter morgonrundan så hamnade vi i värsta oväsendet när vi kom fram till gatukorsningen här nedanför……





Det kom hundar från alla håll. Den enda som var tyst var jag…..från vänster kom en stor schäferhanne och på trottoaren mittemot den stod ägaren till den hund-/människoilskna schäferkorsningen och hade fullt sjå med att hålla sin tik som verkade helt ”galen”. 




En bit nedanför fanns en liten ettrigt skällande dvärgpudel. Den hoppade och studsade i ett och var inte tyst en sekund.

Från höger kom en rottweiler som blev som tokig när han fick syn på mig och inte blev han lugnare när han hörde och såg de övriga…Husse fick det inte lätt kan jag intyga.....Vilket herrans liv det var. Den ena verkade argare än den andra och mitt i allt stod matte och jag och funderade på hur vi skulle göra? 

Matte beslöt att det var lika bra att stå kvar och låta de övriga hundägarna försöka gå iväg med sina hundar åt varsitt håll….Jag kan ju erkänna att jag inte var så pigg på att stå där och vänta när jag visste att frukosten väntade men det var nog bäst så ändå eftersom vi var tvungna att passera tätt inpå de andra annars.…Vi vill ju inte provocera om det går att undvika...

Rottweilerägaren hade det alltså inte lätt för att inte tala om den ilskna tikens matte, oj trodde nästan att hon inte skulle kunna hålla kvar tiken……..

Min matte tycker också att det var lite onödigt av pudelns matte att inte avlägsna sig lite snabbare med sin lilla skällande hund som säkert triggade de övriga ännu mer…..Ja, jag fick ju beröm i alla fall och det är ju kul att matte tycker att jag är så duktig.……Begriper inte hur en del hundar uppför sig????











För övrigt har vi varit ute i det sköna vädret mest hela dagen men det hade ju kunnat varit roligare.

Matte satte sig på en bänk vid småbåtshamnen för att hon skulle vila foten en stund. Den stunden blev lång. En granne kom och ville hälsa på mig men det var nog bara en undanflykt. Han pratade och pratade och pratade och jag trodde aldrig att han skulle sluta. Det trodde nog inte matte heller för till slut sa hon att hon var tvungen att gå en runda med mig…..Äntligen tänkte jag…….tack o lov skulle karln åt andra hållet....


Grannen tipsade i alla fall om en ny strandpromenad bakom nybygget här intill så på eftermiddagen gick matte och jag den och där lär vi gå fler gånger för matte tyckte att det var jättefint längs vattnet. Många nya spännande dofter fanns det och det är alltid kul att få inspektera nya marker tycker jag……


Den nya strandpromenaden är mycket fin även om den inte är så lång som den vid havet.......





Härligt väder som passar både mig och matte....




Kollar in ett par barn som cyklar där borta.....













Robban jobbar för första gången efter sjukskrivningen. Han är inte helt bra ännu och äter fortfarande antibiotika. Vet inte hur han kommer att må efter denna dag för han har ett långt pass som vanligt……Skulle tippa att det tar på krafterna.....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar