"Twingly statistik"

fredag 19 september 2014

Kantarellkurs......







Matte hade precis blivit klar i tvättstugan när Carina dök upp. Hon hade jobbat på morgonen och nu var hon ledig i tre timmar tills nästa körning.




Så bra, sa matte. Då kan du kanske skjutsa mig till ICA för jag behöver storhandla. Visst, sa Carina och så försvann de. Igår handlade matte åt grannen, idag till sig själv men nu var de inte borta lika länge..

När Carina sedan åkte och jobbade så tog matte en långpromenad med mig…


Det hörs något mysko ljud från vattnet....






Jag gillar att gå på den låga muren.....





Jag brukar aldrig få något godis av matte men nu plötsligt slängde hon en bit till mig som jag fångade i luften......jag blev minst sagt förvånad...






Det går en hund där borta som jag inte känner igen.....Undrar vem det är?????




Matte hämtade gratistidningen Metro....











Ett par timmar senare kom Carina tillbaka. Nu hade hon ny väntetid. Tror att hon var här i drygt en timme innan det var dags för jobb igen. Det blir en väldigt lång arbetsdag för henne innan hon får åka hem.....och i morgon bittida ska hon upp tidigt och jobba hela dagen igen....."pust"....






Och som vanligt fick Robban också jobba över så det blev en lång dag för honom också.












För övrigt har matte gjort förberedelser inför helgens kurs i kantarellsök som hon ska ha  i Norrtälje. Jag blir faktiskt lite nyfiken på kursen kan jag erkänna. Vi hundar får tydligen leverbitar när vi hittar svampen och det låter ju lockande..….Ja, jag får väl göra mitt bästa….men man ska visst ha ett "arbetsredskap" på sig som bara ska användas vid kantarellsök och matte letade fram en scarf som jag tydligen ska få ha på mig.....



Den fina scarfen ska jag ha på mig när jag letar efter kantareller....











Nej, nu är det bäst att jag vilar inför morgondagens äventyr....













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar