"Twingly statistik"

onsdag 24 september 2014

Kloklippning.....regn.....nymåne...






Jaha., idag var det dags för kloklippning igen, ett nödvändigt ont tycker jag.

Jag vägde mig också förstås. Jag brukar ligga på 23-24 kg och idag vägde jag 24 kg. Matte tycker att det är lite för mycket så nu drar hon väl ned lite på matransonen igen…….Hon säger att det är för min egen skull och för att jag ska må bra….Vet inte vad jag ska säga om det?





Matte brukar alltid berömma mig för att jag är så duktig och aldrig försöker sno något godis när vi är i djurbutiken men idag kunde jag inte hålla mig. Snabbt fick jag tag i ett litet kex som jag skyndade mig att käka upp....Alltså, de behöver ju inte lägga godiset i öppna lådor på golvet tycker jag om de är så rädda om det......





De hade kampanjpris på kattsand så matte passade på att köpa det också....













Det regnade en hel del när vi åkte till djurbutiken men sedan har det bara kommit korta skurar….Hur som helst så har det varit en gråtrist dag. Vi tagit det lugnt och bara gått kortare promenader och passat på när det har varit uppehåll……
























Det är nymåne med allt vad det innebär. Enligt matte är det vanligt att kommunikationer och tekniska prylar strular vid denna tidpunkt.

Vanligt är också att både människor och djur kan ha svårt för att sova under denna period precis som under fullmånenätter. Vet inte om jag någonsin har haft någon sömnlös natt på grund av månen men matte har det i alla fall har jag hört....














Nu ska vi på en runda igen för om en timme ska matte kolla på fotboll, Djurgården-Falkenberg på TV:n…….








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar