"Twingly statistik"

onsdag 17 september 2014

Ute nästan hela dagen.....


Idag har jag varit ute mesta delen av dagen. Det är så himla skönt väder så vi måste passa på, säger matte även om Robban fick ta den sista promenaden precis före kvällsmaten för då kunde inte matte stå på sin onda fot.

På förmiddagen satt vi länge vid fotbollsplanen och kollade på skolungdomarna som hade idrott där…….










Så typiskt....den kvinnliga kommunalarbetaren får dra gräsklipparen längs med halva fotbollsplanen medan den manlige åker runt på en åkgräsklippare på sin sida av planen......




En främmande schäfer passerade förbi.....Han kollade intresserat på mig...




Det hände en hel del intressant under den tiden matte och jag var här.....


Kommunen säger att fotbollsplanen är nedlagd och vill bygga bostäder där i stället men den används flitigt och det kan kan jag intyga eftersom vi passerar den dagligen och ibland flera gånger om dagen.

Den närbelägna skolan använder den på sina idrottstimmar/dagar. Igår var det friidrott och idag bollspel av något slag. 

Där spelas ofta fotboll, brännboll och boule och andra bollsporter. Hundägare tränar sina hundar där dagligen när det är ledigt så planen är allt annat än nedlagd. Det finns inget annat område som folk kan vara på när det gäller dessa aktiviteter.

Vintertid brukar det spolas is när vädret så tillåter och många barnfamiljer brukar vara där....

Ska de bygga hus där så lär det inte dröja länge förrän hyresgäster börjar klaga på att de störs från den intilliggande skateparken som är under uppbyggnad. Ungdomar lär vara där sent på kvällarna är vi övertygade om.....och det lär höras...


Skateparksbygget är i full gång....



Kommunen kan ju börja med att försöka hyra ut de nybyggda hyreshusen som ingen har råd att bo i innan de sätter igång med nya dyra byggprojekt tycker matte…..

Valutgången är inte klar i denna kommun och matte hoppas innerligen på nytt styre.













Vid lunchtid visade vi Robban den nya strandpromenaden och han blev lika förtjust i den som jag och matte blev……



























Robban och jag tog en längre promenad innan det var dags för kvällsmat. Vi mötte en hel del hundar men ingen som jag kände.....


 ......men jag blev lite sur när jag fick höra att det var en timme kvar tills kvällsmat. Jag var döhungrig efter allt uteliv.....













I kväll är det hockeykväll igen. Djurgården-Leksand möts på Globen så jag vet vad jag har att vänta mig. Jag är ändå ganska så trött av all frisk luft som jag har fått idag så det blir skönt att vila.......












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar