"Twingly statistik"

lördag 11 april 2015

Bilgrind...fästinghalsband.....



Idag har vi bara hunnit med en långpromenad……


Har fått ett giftfritt fästinghalsband på mig.







Albin blev ordentligt skrämd för en stund sedan. Här pratar Robban lugnande till honom....



Väntar utanför närbutiken. Matte skulle köpa grädde...














Carina kom hit på förmiddagen. Hon hade sju timmars väntetid så då föredrog hon att vänta här. Hon hade kört ungdomar från Nynäs till Bosön på Lidingö och skulle inte hämta dem förrän kl 17.00 för att köra hem dem igen.

Matte bjöd henne på mat. Det blev makaroner och köttbullar med gräddsås. Carina är ju svår med mat så matte gjorde något som hon visste att hon skulle äta. Det blev över så att Nicklas kan ta med sig en matlåda till jobbet på måndag. Han har bytt jobb och är nu på XL-bygg sedan månadsskiftet där han trivs bra.











Robban åkte i morse till Grizzly och hämtade den beställda grinden till bilen. Den har varit på villovägar runt om i landet så det tog sin lilla tid innan den kom rätt.. 





Matte hade sagt till honom att köpa två giftfria fästinghalsband också, ett till mig och ett till Albin. Det kröp en fästing på mig igår.....Förra sommaren hade jag inget fästingskydd på mig och hade ändå inga fästingar men matte tycker att det skadar inte om jag har det här fästinghalsbandet på mig.

Nu är Robban hos en kompis. De håller på att montera in grinden och det är tydligen inte helt lätt hörde jag.













Nu ska jag i alla fall få en försenad kvällsmat och det var ju på tiden……

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar