"Twingly statistik"

torsdag 23 april 2015

Härliga promenader....Duktiga Albin - kloklippning





Idag har vi varit ute på flera härliga promenader i det sköna vädret, Jovisst blåste det en del men det var inga kalla vindar…




På väg ut. Iris är alltid med ute i hallen, både innan vi går och så möter hon alltid oss när vi kommer hem.






Albin njuter av promenaderna ute....







Jag vill inte gå så nära vattnet...




En and simmade förbi




Undrar vad Albin har fått nys på?




Spännande verkar det i alla fall vara



Vilopaus







Kollar in ett par hundar där borta...



Vi har mött många hundar och de flesta uppför sig fint men inte alla. Jag fick tillrättavisa två ilskna tikar idag, en jack russel som alltid är uppkäftig mot alla hundar som hon möter och så en cane corso som muckade gräl när hon fick syn på Albin. Jag sa högt och tydligt till om vad jag tyckte om det.....





Är det månntro en ekorre där uppe?


Och vad är det som prasslar i buskaget?




Vilopaus



Albin gillar när matte ger honom massage på bakryggen och  låren.....



Undrar var Albin är?





Albins favoritplats när han ska gå på toa....


















Robban tänkte försöka klippa klorna på Albin för de är så långa så han satte sig bredvid honom på golvet och det gick hur bra som helst. Albin låg hela tiden lugnt kvar. Han behövde inte ens muta honom med godis. Så duktig!

När kloklippningen var klar så gick Robban in i köket för att hämta en godisbit till honom men han ville inte ta emot den så jag fick två bitar fast jag inte hade gjort någonting för att förtjäna den.



Jag klipper ju mina klor på djurbutiken för de är svårare att klippa och så är jag väldigt rädd om mina tassar. Inte får jag något godis då inte så jag tycker faktiskt att jag är värd belöningen som jag fick idag…så det så……











Nu är det bara att vänta på kvällsrundan och den går vi nog i sista periodpausen i hockeymatchen Växjö - Skellefteå..





Bilder från gårdagens kvällsrunda





Kvällssol över Gröndalsviken....




De fyra änderna följde efter oss på hemvägen....

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar