"Twingly statistik"

torsdag 2 april 2015

Hundmöten....Glad Påsk!


Sol och +5 grader. Skönt väder alltså men det trodde vi inte i morse när snön vräkte ner men det höll inte på så länge och inte låg snön kvar heller framför allt till mattes glädje..


Vi har gått våra promenader och idag har vi mött många hundar och alla är tyvärr inte så snälla. En kaxig beagle var uppkäftig och gjorde utfall mot Albin men det skulle han inte ha gjort. Jag sa högt och tydligt ifrån på skarpen när jag såg att Albin blev rädd. Hunden tystnade men självklart skulle han ha sista ordet när han kommit en bit på väg……



Och vad är det där för en hund? Äsch, bara border collien som vi brukar möta.....




Kollar in en liten vit hund som snabbt passerar förbi.....






Och vilka är det som är där borta? Jag har precis skällt ut en jättekaxig beagle



Albin har alltmer börjat intressera sig för dofter....







Oj, så många hundar det är ute idag. 



Änderna Andy och Kajsa är ofta nedanför vårt hus. De brukar ligga och vila just på det här stället....



Ett toabesök.....en stor schäfer passerade just förbi så Albin kom av sig.....



Äntligen kunde han pinka....




En vilopaus vid Gröndalsviken....Många hundar passerade förbi när vi satt där....



En kaxig tax har precis gått förbi. Bäst att jag håller koll på honom......Robban säger att jag har blivit som en tjurig kärring nu när jag vaktar Albin och matte säger att jag inte behöver åta mig den uppgiften men självklart vill jag skydda min lillebror.



Albin kollar in en liten blyg pudel. Den var inget hot i alla fall.....













Matte kollar på den avgörande hockeymatchen Leksand - Malmö. Den som vinner får spela i SHL nästa säsong så matchen är mycket viktig för båda lagen. Matte gillar inte något av lagen och skulle helst slippa båda två och tycker att det är som att välja mellan pest eller kolera men hon ser nog hellre att Leksand vinner. Just nu står det 1-0 till dem men det är långt kvar på matchen.












och självklart önskar Iris & Leo det också










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar