"Twingly statistik"

onsdag 1 april 2015

Sköna promenader.....trängd o rädd......sorg


Idag var vi ute på riktigt sköna promenader. Solen tittade fram emellanåt. Det var lagom varmt och det var torrt på marken…..Och toppen av allt. Albin har kissat hela tre gånger idag. Snacka om att både matte och Robban blev glada.....


Stopp vid närbutiken. Matte skulle hämta ut ett paket som vanligt.



Vi kollar in en liten hund som passerar förbi....




...och nu är Robban inne och handlar .....




Skönt med en vilostund i solen










Albin hör något mysko ljud tror jag....




Här kollar Albin på barnen som åker i skateparken.....





Några vackra små vårblommor tittar fram....
















Promenad på eftermiddagen längs Gröndalsviken....









Robban går in i skogsdungen för att se om Albin vill gå på toa?




Kollar in när Albin försvinner in i skogsdungen. Vi vill inte störa honom....









.....och han pinkade till slut....Hurra!







Albin vill gärna ner till vattnet men det vill inte jag....



















Albin blev arg på Iris vid ett tillfälle idag och jagade bort henne men det är inte så konstigt. Jag brukar också jaga bort henne ibland men inte så hårdhänt som Albin gjorde förstås  men så är han ju inte alls van vid katter och inte Iris i synnerhet. 



Iris kan sitta mitt framför och stirra provocerat på en och det var precis vad hon gjorde idag. Hon viker inte av med blicken och flyttar sig inte en millimeter frivilligt. Troligen kände sig  Albin trängd och blev rädd och som sagt det är inte den första hunden som har haft det svårt att acceptera den katten. Efter incidenten verkade Albin skämmas och Iris har hållit sig på lite avstånd sedan ”attacken”……Hoppas att hon har lärt sig något…..Hon är nog lite lömsk säger matte….
















Och apropå katter så hände något mycket sorgligt idag. Robban var snäll och skjutsade den sjuka grannen till djurkliniken i Haninge där hon avlivade sin katt, Oskar.. 








Jag tror att min matte sörjer katten mest. Han var så himla trevlig och ”pratsam” och han gillade min matte jättemycket och hon honom. Hon har ju matat och skött om honom flera gånger när hans matte har legat inlagd på sjukhus.. Oskar blev 11 år gammal……Vila i frid!


















Vi vilar medan matte kollar på hockeymatchen Skellefteå - Linköping












Hoppas att du inte har blivit lurad idag. Det har inte jag blivit i alla fall. Åtminstone tror jag inte det......











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar