"Twingly statistik"

onsdag 22 april 2015

Separata promenader....ensamhetsträning


Idag har matte gått flera separata promenader med oss så Albin har verkligen fått träna på att vara ensam hemma också och det har han tydligen inga problem med..

Robban har varit borta sedan ett dygn tillbaka så han har inte kunnat vara med på någon av promenaderna.



Vilket liv småfåglarna för där uppe i trädet....




Albin ute på morgonrundan....



Dessutom är det bra för Albins självförtroende om jag inte är med varje gång vi går ut. Nu har det bara blivit en gemensam kortare promenad för oss idag då Carina kom hit på sin vanliga väntetid. Hon kom precis när det var dags för oss att gå vid 10.30-tiden så då tog hon mig och matte tog Albin.




Och ingen korv i trädet....



...och inte här heller....





Albin och matte väntar in oss som har kommit lite på efterkälken....Jag måste ju nosa på och undersöka det mesta....






Här har jag fått vittring på något? Vet ej vad det är?




Albin ligger ofta på balkongen och tittar ut när matte och jag är ute....


















Vi har precis käkat kvällsmat så det är dags för vila. Matte får fortfarande stå bredvid och passa på mig när jag och Albin äter för annars skulle jag sno hans mat. 

Hon är tydligen van vid det sedan tidigare. Matte hade en spansk gatuhund, Jacinto som gärna ville sno Eros mat. Eros var en mycket snäll irländsk setter som gärna delade med sig av sin mat. 

Det tog bara ett par veckor för Jacinto att lära sig att vänta tills Eros var klar och innan han kunde få kolla i matskålen  för att se om Eros hade lämnat något kvar till honom. För mig kommer det att ta betydligt längre tid har matte insett men hon ger sig inte har jag förstått…..synd…
























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar