"Twingly statistik"

tisdag 21 april 2015

En mycket lång dag....



Det har varit en lång dag idag och den är inte slut ännu, puh…..



Jag vaknade vid tvåtiden i natt av mattes envisa nysattacker. Hon nös och nös och nös. 



Till slut somnade hon väl  och jag också men bara någon timme senare vaknar plötsligt både matte och jag av ett fruktansvärt oväsen utanför sovrummet. Det var några djur som slogs och det lät riktigt läskigt. Jag flög upp ur bädden och skällde högt och tydligt. Matte kollade ut genom fönstret men kunde inte se något för det var becksvart ute. Oljudet var hjärtskärande och ihållande tills det plötsligt blev tvärtyst. Det var riktigt obehagligt …

Till slut somnade vi om men vaknade vid sexsnåret igen. Matte steg upp trots att hon var dötrött för hon skulle ha tvättstugan på morgonen. Hon var tvungen att tvätta då hela Iris handduksförråd var nerkissat……



Robban kom precis när tvätten var klar och då tog vi förmiddagspromenaden. En kompis till Robban var här i Nynäs med sin lastbil så vi hälsade på honom. Oj, oj, vilken stor bil det var……




När vi kom hem från satt Carina på balkongen. Hon hade väntetid mellan skolkörningarna som vanligt. Jag blev förstås  jätteglad. Albin var lite mer avvaktande fast han har träffat henne tidigare.










Albin var på lekhumör i morse. Han hade hittat en kattleksak som han lekte med. Han hoppade och studsade runt och det var jättekul att se. 

Matte har lagt undan alla mina mjukisleksaker eftersom jag vaktar dem. Lite dumt av mig förstås men ingen annan får leka med dem…..










Vi tog en långpromenad nu på eftermiddagen igen. Det var jätteskönt väder ute. Vi gick längs Gröndalsviken. Vi mötte en jättetrevlig flat som såg ut att vilja hälsa på oss men det fick han inte. Hans matte hade vissa svårigheter med att passera oss när vi hade stannat för att vila en stund.



Den glada hunden har precis passerat oss





Albin undrar vad jag har fått syn på? Det är förstås en ekorre uppe i trädet....





På hemvägen gick vi förbi skateparken. Det var massor av barn och ungdomar där....





Trädgårdsarbetare jobbar utanför vårt hus. Jag tycker att det är läskigt med traktorn för den låter så högt och illa....











Som vanligt är det dags att vila innan vi ska ut på kvällsrundan…..Hoppas nu att vi får sova i natt….































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar