"Twingly statistik"

söndag 19 april 2015

Kurs i vardagslydnad.....


Idag var det dags för kurs i vardagslydnad igen och det var kul som vanligt…….Det var ju lite bättre väder än tidigare söndagar även om det inte var så varmt precis. Solen höll sig borta och det blåste en del....

Alla hundar hade gjort stora framsteg från förra veckan. Flera av dem är nybörjare och unga hundar med massor av energi och leklust i sig….



Jag skyddade Albin mot alltför närgångna hundar även om både matte och Robban sa att jag inte behövde det….




Vi tränade mest hundmöten, hälsaträning, gå fint i kopplet, sitt, ligg, stanna kvar och inkallning. Dessutom avbryter matte lydnadsträningen med uppletande av föremål och sök efter matte/husse i skogen som alla hundarna är jätteduktiga på.




Sitt- och liggträning....






























Sjöfåglar stör Diesel i träningen....



Till slut kunde han lägga sig ner i alla fall






Hälsaträning på person utan hund


Albin hälsar på en person....




Albin var med på hälsaträningen då vi hälsar på personer utan hund. 

Vi ska sitta ned när vi kommit fram till personen och får alltså inte hoppa upp för att hälsa. Om vi är duktiga får vi en korvbit av den främmande personen. Jag älskar den övningen och sätter mig på en gång. Albin behövde inte sitta ner utan det viktiga var att han vågade gå fram överhuvudtaget och ta korvbiten av de två personerna, en tjej och en karl som  vi tränade på och det klarade han av. 

Albin var så lugn och duktig hela tiden. Han tittade intresserat på vad gruppen gjorde och han verkar tycka att det är roligt.



Hälsaträning vid hundmöten



Ella och Diesel




Harald sitter ner när han möter Ella




Harald och Rover




Mio och Molle



Molle och Rover



Hundmöten....













"Nej"- övning.....


Rover bryr sig inte ett skvatt om köttbullarna som ligger i burken....




Rover är så duktig.....



Det kan man inte säga att jag är när det är mat på gång. Jag hade bråttom fram till köttbullarna.....




Hur sjutton ska jag få tag i dom???



När en hund passerar ska vi kunna sitta kvar


Duktiga Rover.....



...och Diesel och Molle




Molle är jättekär i Ella...



...men Ella verkar måttlig road av uppvaktningen....






Äntligen är det dags för att leta korv i trädet....




...det är roligaste momentet på hela kursen




Dags att åka hem...



















När vi kom hem var både Albin och jag dötrötta. Det är jobbigt för mig att hålla koll så att ingen är dum mot Albin. Nu har vi precis varit ute på en rastrunda och ätit kvällsmat men jag är fortfarande trött i huvudet efter dagens hundskola så det blir att sova en stund till…….







..och Albin är trött han också....























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar