"Twingly statistik"

onsdag 15 april 2015

Grattis Albin!..köttbulletårta.....korvträd....











Grattis Albin som fyller tre år idag!






Albin har varit hos oss i tre veckor och tre dagar nu och han gör jättestora framsteg. Han är mycket lugnare och kan mycket lättare slappna av här hemma nu. Jag märker att han gillar mig och söker kontakt men jag är mer som en ensamvarg.  Jag accepterar honom för att han är min bror och för att han är försiktig och känner trygghet hos mig men helst skulle jag vilja ha matte helt för mig själv. Självklart försvarar jag Albin om andra hundar är dumma mot honom…..














På förmiddagspromenaden fick vi leta efter korv i träden men Albin ville inte göra det så jag fick ta korven i båda träden. Vilken lycka! Jag är jätteduktig och hittar korven jättesnabbt…..

Synd att det är så sällan som matte låter mig göra det bara. Förresten tycker jag att det är det bästa momentet på kursen i vardagslydnad också.. Vi avslutar ju alltid med korvträd  varje gång….



Jag fattade direkt att matte gömmer korvbitar i träden





















Det ser ut som Albin njuter av solen i stället för att leta efter korv...

















Nicklas, mattes barnbarn, kom förbi på en snabbvisit. Han hade uträttat ett ärende till Robban på Biltema innan han skulle till tandläkaren här i Nynäs. Samtidigt passade han på att hämta sina sommardäck som står i förrådet som matte har fixat till Carina. Däcken han har på bilen är slitna. Han berättade att han stortrivs på sitt nya jobb på XL-Bygg och det var ju skönt…..









Robban putsade rumsfönstren så matte får upp sina rentvättade gardiner. Därefter tog vi en promenad igen innan det var dags för kvällsmat……





Albin luktar på blommorna....










Våra andkompisar...











Nu väntar jag bara på födelsedagstårtan med köttbullar och korv. Matte gjorde två mindre för jag får inte äta i närheten av Albin. Då skulle han inte få någonting i sig för att jag skulle sno hans bit också. Det påstår åtminstone matte och det ligger väl någonting i det kan jag erkänna……Jag kan väl inte hjälpa att jag älskar mat och alltid är hungrig…..














Igår hade matte kurs i Första hjälpen för hund – och kattägare så det blev aldrig av att jag bloggade för matte kom så sent hem. Robban var hemma hos mig och Albin. Vi mötte matte vi pendeltåget och jag blev jätteglad när jag fick syn på henne……






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar